marți, 4 septembrie 2007












Berlin - day 2




M-am trezit in jur de 8. Pe parcursul zilei urma sa ajunga si ceilalti colegi, si cei 3 colegi cu care urma sa impart camera de la Jugendgastehaus. Dupa micul dejun, ma intorc in camera si observ ca pe usa ma asteapta un mesaj in germana, prin care sunt chemat la receptie. Acolo aflu ca prietena care trebuia sa ma astepte la aeroport a sunat dupa mine si mi-a lasat un numar de telefon. Dupa o discutie de vreo 10 minute cu receptionerul, acesta imi spune “But we also can talk in romanian”. Ma uit la el surprins si il intreb cum de a invata romana, pentru ca avea cel mai tipic accent german. Imi spune ca de fapt e roman si ca e plecat de 5 ani din tara, la studii. Surprins, continuu discutia cu el si primesc ca si o favoare pentru un conational un credit de 3 ore pentru internet, ce ar costa 6 euro. La putin timp incep sa soseasca ceilalti, si aflu ca ai mei colegi din camera sunt din Turcia (se pare ca e un obicei sa impart camera cu cineva din Turcia), Serbia si Cehia.
O descopar si pe colega din Romania care este si ea participanta. Intre timp, reusesc sa vorbesc si cu prietena ce m-a asteptat de altfel la aeroport, si stabilim sa ne intalnim spre seara in Potsdamer Platz.
La 14.30 incepem primul workshop, ne cunoastem, incepem deja sa lucram pe exercitii pe drepturile fundamentale ale omului, pe cele 3 generatii de drepturi. Totul merge bine, grupul se misca bine si lucreaza bine impreuna.
Dupa cina, plecam mai multi spre locul unde ar urma sa ma intalnesc cu prietena romanca. Dupa indicatiile de la receptie aflu ca as face cam 30-45 de minute pe jos, dar pe drum realizez ca nu am sanse sa ajung, asa ca stabilesc cu ceilalti sa ne intalnim in Potsdamer Platz, eu sa iau autobuzul iar ei sa vina pe jos.
Ajung cu 20 de minute intarziere, deja Alexandra este stresata, la gandul ca nu mai apar nici azi, dupa ce si ieri m-a asteptat in aeroport.
Apar si ceilalti, intre timp facem niste poze, depanam niste amintiri. Mergem la o bere in apropiere, grupul mare…ne simtim bine. Majoritatea este obosita, dupa drum, asa ca in jur de 11 stabilim sa ne intoarcem la Jugendgastehaus. De data aceasta merg si eu pe jos, trecem pe langa Poarta Brandenburg, chiar pe locul unde era zidul Berlinului si unde erau zeci de mine antipersonal. Orasul este nou in partea aceasta, fiind reconstruit. Bulevardele largi, spatiu mult.
Observ ca si eu sunt foarte obosit, asa ca dupa ce ajungem ma prabusesc in pat…

Niciun comentariu: